Waarmee kunnen we jou helpen?

Telefonische prospectie

In B2B-omgevingen stellen we vandaag regelmatig vast dat verkopers en accountmanagers het moeilijk hebben om hun targets te halenTelefonische prospecties bij nieuwe klanten verlopen dan ook niet altijd van een leien dakje. Je verkopers beginnen er vol goede moed aan, maar soms loopt het gewoon niet vlot. Hierdoor groeit je klantenbestand nauwelijks en blijf je in diezelfde pool van klanten vissen. Hoe ga jij hiermee om? 

Optie 1. De doe-het-zelfmethode

  • Reserveer een personeelslid voor telefonische prospectie (die doet dan lekker niets anders).
  • Hou je verkopers een dag per week binnen om aan de telefoon te zitten (mooi in theorie).
  • De status quo (aangezien je dit leest, is dit wellicht geen optie).

Optie 2. De professionele flexibiliteit van Filad

  • Samen bepalen we de doelgroep en de inhoud van de gesprekken. Dankzij onze externe kijk en ruime prospectie ervaring in diverse sectoren bespaar je veel tijd en heb je een objectief klankbord. Zodra onze violen gelijkgestemd zijn, gaat het professionele Sales Rescue team van Filad aan de slag. 
  • Een ding staat vast : opportuniteiten ontdekken bij de bedrijven uit jouw doelgroep is de passie van onze werknemers. 
  • Afspraken plannen en je kostbare informatie geven over de bedrijven in het prospectie bestand doen ze met de glimlach.
  • Hiermee stuur je doelgericht je marketinginspanningen en verhoog je het rendement ervan.

Projectopvolging

Ondernemingen die hun verkoop willen stimuleren, gaan bijvoorbeeld op zoek naar bouwprojecten waar ze goederen en diensten aan willen leveren. De grootste moeilijkheid? Te weten komen in welke fase een project zit. Bel je te vroeg? Dan word je vergeten. Bel je te laat? Da’s al helemaal te vermijden. Hoe ga jij hiermee om?

Optie 1. De doe-het-zelfmethode

  • Reserveer een personeelslid om bouwprojecten een voor een op te bellen (die doet dan lekker niets anders).
  • De status quo (aangezien je dit leest, zoek je wellicht een andere oplossing).
  • Hou je verkopers 1 dag per week binnen om rond te bellen (mooi in theorie).
  • Ze bellen wel als ze ons nodig hebben (juist, want iedereen kent je al!).

Optie 2. De professionele flexibiliteit van Filad

  • Gewapend met een solide kennis over de projecten waar je sterk in bent en inzicht in de kwaliteiten van je bedrijf, gaat het professionele prospectieteam van Filad voor jou op zoek. Zij detecteren de fase van het project, kleven een naam op de beslissingsnemer(s) en bepalen welke actie er best ondernomen wordt. 
  • Door onze externe kijk en ruime ervaring in diverse sectoren zijn we jouw klankbord en bespaar je veel tijd. Het projectenbestand wordt permanent bewaakt en aangevuld.
  • Eén ding staat vast: door deze permanente opvolging kom je op het juiste moment in contact met de projectverantwoordelijken.
  • Wij scheiden voor jou het kaf van het koren en verhogen het rendement van je marketinginspanningen.

Tevredenheidsonderzoek

Elke onderneming wil weten hoe hun klanten hun diensten, producten en samenwerking ervaren. Schriftelijke tevredenheidsonderzoeken leiden echter vaak tot wisselend succes. Daarin staat meestal enkel informatie over de erg tevreden en de erg ontevreden klanten. De andere laten de vragenlijst links liggen. Maar hoe kan je jouw klanten toch beter leren kennen?

Optie 1. De doe-het-zelfmethode

  • Lanceer je oude enquêtes opnieuw (zonde van de tijd!).
  • Ik ken mijn klanten al (ok, laten we een quiz houden).
  • Laat je verkopers rondbellen (de beste garantie voor een goednieuwsshow).

Optie 2. De professionele flexibiliteit van Filad

  • Door het onderzoek uit te besteden ben je zeker dat het gebeurt, zijn de resultaten objectiever en krijgen ze meer aandacht.
  • Je ontdekt snel een What’s in it for me?  in elk Filad-onderzoek. Hierdoor is de bevraagde meer gemotiveerd om te antwoorden. 
  • We peilen een beetje naar het verleden en heel veel naar de toekomst. We vragen waarmee jij de klant kunt helpen, hoe hij/zij de markt ziet evolueren en met wie hij/zij nog samenwerkt.
  • Stuur de conclusies door naar je klanten. Zo zien zij ook wat je ervan leerde en voelen ze zich nog beter begrepen. Door die aandacht verdiep je de relatie en maak je stilaan van een klant een fan. Een fan koopt meer en spreekt over jou en jouw bedrijf tegen zijn vrienden en kennissen.
  • Conclusie: meten is weten is groeien!

Een samenwerking met het Filad-team geeft je de volgende troeven:

  • Aanzienlijke tijdsbesparing
  • Maatwerk, gebaseerd op praktische knowhow
  • Motiverende ondersteuning van jouw commercieel team
  • Meer resultaten en betere follow-up
  • Meet- en stuurbare interactie met je klanten en prospecten
  • Hogere rentabiliteit van jouw klantenportefeuille
  • Groei van jouw klantenbestand

Geïnteresseerd in een samenwerking? Of heb je meer informatie nodig?

Neem dan nu contact op